لوبیا سفید غذا

لوبیا سفید ,لوبیا سفید به انگلیسی,لوبیا سفید پلو,لوبیا سفید و لاغری,لوبیا سفید غذا,لوبیا سفید کاشت,لوبیا سفید کالری,لوبیا سفید قیمت,لوبیا سفید خوراک

لوبیا سفید , لوبیا سفید در بارداری , لوبیا سفید و لاغری , لوبیا سفید خواص

توضیحاتی در مورد لوبیا سفید

یکی از مهمترین خواص لوبیا سفید اینست که موجب کاهش قند خون می شود. همچنین لوبیا سفید فشارخون را هم کاهش می دهد. یکی دیگر از فواید لوبیا سفید چربی پایین و مقدار پروتئین بالای آن است . طبق بررسی های بدست امده لوبیا سفید از نظر طب قدیم معتدل است.‏ یکی دیگر از خواص لوبیا سفید مقابله با ناراحتی های قلبی عروقی است. مصرف لوبیا سفید یبوست را درمان می کند. به گفته محققان مصرف لوبیا سفید موجب نوسازی سلول ها شده و همچنین برای درمان کم خونی توصیه می شود. همچنین مصرف لوبیا سفید برای هیچ کدام از گروه های خونی مشکل ساز نیست .لوبیا از ۲۲ درصد پروتئین، ۶۲ درصد قند(کربوهیدرات) از نوع نشاسته و ۲ درصد مواد چربی تشکیل شده و یکی از مقوی‌ترین حبوبات روی زمین به‌شمار می‌رود و چون مواد پروتئینی آن نسبتاً زیاد است، عده‌ای از دانشمندان آن را بمانند عدس، «گوشت فقرا» هم نامیده‌اند. زیرا «تا حدودی» می‌تواند جای خالی گوشت حیوانی را در یک برنامهٔ غذایی سالم پر کند و تا حدی همان مواد لازم در گوشت را به بدن برساند. لوبیا برای بعضی از مردم که دارای معده ضعیف هستند غذای سنگینی به‌شمار می‌رود و ممکن است به دشواری هضم شود. اما اگر چند روزی آن را در آب خیس کنند و هنگامی که لوبیا می‌خواهد جوانه بزند آنرا بپزند، هم زودتر پخته می‌شود و هم سریعتر گوارده و جذب می‌گردد. این لوبیای تازه جوانه زده، دارای ویتامین‌های گوناگون هم خواهد بود که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از انواع ویتامین «ب» ویتامین «ث» ویتامین «د». بنا براین فواید چنین لوبیایی خیلی بیش از لوبیای خیس نشده وجوانه نزده می‌باشد. لوبیا برای مبتلایان به رماتیسم، اختلال فشارخون و بیماری‌های کلیوی خوراک سودمندی به‌شمار می‌رود. اما بعلت سرشار بودن از کربوهیدرات نشاسته، اشخاص چاق و مبتلایان به بیماری قند (دیابت) باید از مصرف زیاد آن پرهیز کنند و نیز کسانی که به بیماری نقرس دچارند یا اورهٔ خونشان بیشتر از حد طبیعی است به علت وجود پروتئین نسبتاً زیاد در لوبیا باید در مصرف آن احتیاط کنند و از لوبیای سبز استفاده نمایند. 

در این مطلب از سایت جسارت در مورد لوبیا سفید صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

لوبیا سفید چیست

لوبیا سفید یک نوع لوبیا است که جز خانواده حبوبات محسوب می‌شود. این محصول کشاورزی که در کشورهای بریتانیا و آمریکا دارای محبوبیت بسیاری است، دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می‌باشد.

ارزش غذایی لوبیا سفید

از خواص لوبیای سفید می‌توان به میزان بالای پروتئین و چربی بسیار اندک آن اشاره کرد. – لوبیا منبع غنی فیبر بوده و میزان کلسترل آن بسیار اندک است. وعده غذایی مناسبی برای بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت محسوب می‌شود. – منیزیم موجود در لوبیای سفید می‌تواند از حملات قلبی پیشگیری کند و سیستم گردش خون را بهبود بخشد. پتاسیم و سدیم موجود در آن به تنظیم فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند. – لوبیا سفید منبع مناسبی از دو ماده معدنی مهم منگنز و مس بوده که در خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از ابتلا به سرطان مفیدند. – مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم موثر در بازسازی کلاژن و الاستین پوست نقش دارد و چین و چروک پوست را به تعویق می‌اندازد. – ویتامین B1 از ویتامین‌های موجود در لوبیا سفید است.

عصاره لوبیا سفید

عصاره لوبیای سفید ، یک ماده ی طبیعی است که معمولاً به شکل مکمل آن به فروش می رسد و در بازار معمولاً به عنوان«مهارکننده نشاسته» شناخته می شود. طرفداران عصاره لوبیای سفید ادعا می کنند این عصاره می تواند مانع آلفا آمیلاز (یکی از آنزیم های طبیعی بدن) شود تا کربوهیدرات ها را به گلوکز تبدیل ننماید. عصاره لوبیای سفید ، با محدود کردن فعالیت آلفا آمیلاز، باعث می شود گلوکز کمتری برای تبدیل شدن به چربی در اختیار بدن قرار گیرد. عصاره لوبیای سفید به عنوان کمکی برای کاهش وزن، فروش گسترده ای دارد. همین طور گفته می شود که این عصاره می تواند از چاقی جلوگیری کرده و چربی شکمی را کاهش دهد. ۱۰۰ گرم لوبیا پخته شده ۱۴۰ کالری دارد از این رو برای خلاص شدن از شر وزن اضافی بدن غذای مناسبی است.

مصرف لوبیا سفید در بارداری

لوبیای سفید حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش اساسی در سلامت انسان دارند. به عنوان مثال، لوبیا حاوی فولات زیادی است که برای زنان در اوایل بارداری ضروری است زیرا مقادیر کافی از فولات می تواند از نقص لوله عصبی در جنین جلوگیری کند. همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین B1 (تیامین) است که برای سلامت مغز و عملکردهای شناختی حیاتی است. بسیاری از مواد معدنی و مهم دیگری در این دانه شگفت انگیز وجود دارد مانند: آهن که به تشکیل گلبول قرمز خون کمک میکند همچنین، این ماده معدنی در انتقال اکسیژن به سلولها در سراسر بدن نقش مهمی دارد. زنان باردار و شیرده به آهن بیشتری نسبت به افراد دیگر نیاز دارند. میزان آهن این گیاه ۲ برابر آهن موجود در گوشت گاو است.

لوبیا سفید برای آقایان

محققان دریافته اند که خوردن لوبیای سفید به عمر طولانی تر مردان کمک می کند. محققان دانشگاه کییل آلمان دریافتند که وجود پروتئین موجود در لوبیا سفید موجب افزایش طول عمر مردان می شود، میزان تناسب اندام را افزایش می دهد، و تعادل گلوکز آنها را بهبود می بخشد. این تاثیر در زنان یافت نشد. پرونتین یک ترکیب گیاهی متعلق به گروه ایزوفلاوون ها است

مصرف لوبیا سفید در طب سنتی

طبع لوبیا سفید از نظر گرمی و سردی متعادل است. لوبیای سفید در طب سنتی غذاییت آن زیاد است و برای تقویت میل جنسی نیز موثر است. خونریزی قاعدگی را برای کسانی که مشکل دارند و به خوبی انجام نمی شود همانند نخود می تواند کمک کند که منظم بشود. ادرار آور است؛ مخصوصاً برای افرادی که مزاج های سرد یا ضعف بدنی دارند، ادرار را بیشتر به جریان می اندازد. ملین سینه و مولد منی و شیر و محرک نیروی جنسی است.

مضرات لوبیا سفید

به دلیل این که تحقیقات بلندمدت دقیقی روی اثرات عصاره لوبیای سفید صورت نگرفته، در مورد بی خطر بودن مصرف این عصاره برای طولانی مدت اطلاعات چندانی در اختیار نداریم. البته هشدارهایی در این مورد وجود دارد که لوبیای سفید شاید عوارض جانبی مانند حالت تهوع، نفخ، گاستریت و اسهال داشته باشد. مکمل های عصاره لوبیای سفید از نظر بی خطر بودن برای زنان باردار، شیرده، کودکان و افرادی که بیماری های خاصی دارند مورد آزمایش قرار نگرفته اند. بنابراین اگر تصمیم دارید از این محصول استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید.

سالاد لوبیا سفید

سالاد لوبیای سفید به آسانی و در زمانی کمتر از 15 دقیقه تهیه می شود البته اگر لوبیا سفید را از قبل پخته باشید یا اینکه کنسرو آن را تهیه کنید. این سالاد یک وعده غذای گیاهی و کامل محسوب می شود. این مقدار مواد برای 8 نفر کافی است. مواد لازم سالاد لوبیا سفید جعفری تازه ساتوری شده ½ 1پیمانه روغن زیتون ¼ پیمانه آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری تره ‎فرنگی خرد شده 1 ساقه (⅓ 1 پیمانه) لوبیا سفید پخته 450 گرم نمک و فلفل سیاه به میزان لازمسالاد لوبیا سفید طرز تهیه: لوبیا سفید پخته و آبکش شده، جعفری و تره فرنگی تازه و خرد شده را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و مخلوط می کنیم. سالاد را با روغن زیتون، آب لیموترش تازه و نمک و فلفل به میزان دلخواه مزه دار کرده و سرو کنید.

لوبیا سفید و تنظیم ضربان قلب

یکی دیگر از خواص لوبیا سفید اینست که به دلیل وجود پتاسیم و سدیم زیادی که دارد و برقراری تعادل این دو ‏عنصر در بدن میتواند فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند. به گزارش آسان طب لوبیا سفید دارای منگنز و مس زیادی است که موجب تجزیه رادیکال‌های ‏آزاد بدن می شود و در نتیجه از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

آشنایی با لوبیا سبز

لوبیا سبز با (نام علمی: Phaseolus vulgaris)گیاهی است از خانواده باقلائیان، که بسیار کم کالری بوده و فاقد چربی اشباع می‌باشد. لوبیا سبز منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ریز مغذی‌ها است. لوبیا سبز در مقایسه با لوبیا خشک کالری بسیار کمی دارد به طوری که در ۱۰۰ گرم آن تنها ۳۰ کالری انرژی نهفته‌است، در حالی که ۱۰۰ گرم لوبیا قرمز و سفید خشک ۳۴۰ کالری و لوبیا چشم بلبلی ۱۳۰ کالری انرژی دارد.  قابل توجه است که لوبیا سبز و انواع دیگر لوبیا از دسته حبوبات بوده و جزو سبزیجات قرار نمی‌گیرند زیرا که سبزیجات به گیاهان یک ساله گفته می‌شود.مدت نگهداری لوبیا سبز در یخچال در صورتی که آن را در کیسه محبوس نکنیم ۳ تا ۴ روز و در فریزر به صورت وکیوم در کیسه فریزر ۱ تا ۶ ماه است. البته انجماد طولانی می‌تواند تا حدودی از ویتامین C و اسیدفولیک این سبزی بکاهد و طعم و مزه آن را نامطلوب و تند سازد. بهترین روش طبخ لوبیا سبز، بخارپز کردن آن است. لوبیا پلو و کوکو لوبیا از غذاهای معروفی است که می‌توان با لوبیا سبز تهیه کرد. 

فواید لوبیا سبز

لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین K، برای ساختن استخوان‌هایی قوی بسیار مهم است. ویتامین K۱، پروتئین استئوکلسین (پروتئینی مهم و غیر کلاژنی در استخوان) را فعال می‌سازد. لوبیا سبز برای بیماران قلبی مبتلا به دیابت و بیمارانی که دچار گرفتگی عروق هستند، مفید است. لوبیا سبز منبع غنی از ویتامین A(از نوع بتاکاروتن) و همچنین ویتامین C، می‌باشد. این دو ماده مغذی، آنتی‌اکسیدان‌هایی مهم هستند که به کاهش رادیکال‌های آزاد موجود در بدن کمک می‌کنند. لوبیا سبز منبعی غنی از ویتامین C، ویتامین K، منگنز، ویتامین A، فیبر، پتاسیم، فولات، آهن، منیزیم، ویتامین B۱، مس، کلسیم، فسفر، پروتئین، امگا۳ و نیاسین است. منیزیم و پتاسیم با همکاری هم به کاهش فشار خون کمک می‌کنند. همچنین فیبر که در لوبیا سبز موجود می‌باشد باعث کاهش فشار خون می‌گردد. لوبیا سبز از مبتلا شدن به سرطان روده جلوگیری می‌کند. ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن سلول‌های روده را از تخریب توسط رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. فولات موجود در لوبیا سبز نیز از تخریب DNA و تغییر سلول‌های روده پیش‌گیری می‌کند. لوبیا سبز به علت داشتن ویتامین ریبوفلاوین در کاهش حملات میگرن بسیار مؤثر است. لوبیا سبز منبعی سرشار از آهن است و در مقایسه با گوشت قرمز که یکی از منابع مهم برای تأمین آهن است، همراه با تأمین آهن، حاوی کالری بسیار کم است و فاقد هر گونه چربی نیز می‌باشد.[۲]

کاهش وزن با لوبیا سفید

طرفداران عصاره لوبیای سفید ادعا می کنند این عصاره می تواند مانع آلفا آمیلاز (یکی از آنزیم های طبیعی بدن) شود تا کربوهیدرات ها را به گلوکز تبدیل ننماید. عصاره لوبیای سفید، با محدود کردن فعالیت آلفا آمیلاز، باعث می شود گلوکز کمتری برای تبدیل شدن به چربی در اختیار بدن قرار گیرد. عصاره لوبیای سفید به عنوان کمکی برای کاهش وزن، فروش گسترده ای دارد. همین طور گفته می شود که این عصاره می تواند از چاقی جلوگیری کرده و چربی شکمی را کاهش دهد. عصاره لوبیای سفید نه تنها در زمینه کاهش وزن شهرت دارد بلکه گفته می شود می تواند قندخون را کنترل کرده، بر مقاومت انسولینی غلبه کرده، از دیابت و بیماری قلبی پیشگیری کرده، عملکرد ورزشی را ارتقاء داده، انرژی را بیشتر کرده، علائم آرتریت را کاهش داده و به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند. تاکنون تحقیقات محدودی روی فواید بالقوه عصاره لوبیای سفید صورت گرفته، اما برخی مطالعات نشان می دهند که این عصاره می تواند برای کاهش وزن مفید باشد. در یکی از تحقیقات صورت گرفته معلوم شد یکی از خواص بالقوه عصاره لوبیای سفید می تواند افزایش روند کاهش وزن و جلوگیری از افزایش قندخون توسط کربوهیدرات ها باشد.

مضرات عصاره لوبیا سفید

عصاره لوبیای سفید شاید عوارض جانبی مانند: حالت تهوع نفخ گاستریت اسهال داشته باشد. مکمل های عصاره لوبیای سفید از نظر بی خطر بودن برای زنان باردار، شیرده، کودکان و افرادی که بیماری های خاصی دارند مورد آزمایش قرار نگرفته اند. بنابراین اگر تصمیم دارید از این محصول استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید. موسسه ملی سلامت توصیه می کند برای کاهش وزن، یک برنامه مدیریت شده که شامل تغذیه سالم و ورزش منظم باشد داشته باشید، به اندازه کافی بخوابید و از استرس دور باشید تا به وزن متعادلتان برسید.

کالری لوبیا سفید

لوبیا سفید در هر ۱۰۰ گرم، ۳۴۰ کیلو کالری انرژی دارد. مکمل کربو بلاکر یک مکملی هست که دارای عصاره لوبیا سفید می باشد، که ثابت شده با کربوهیدرات ها باند شده، و آن ها را از دسترس جذب خارج می کند البته با درصدی نه چندان قابل توجه مکمل پر کاربردی نیست. در کاهش چاقی تاثیر چندانی ندارد در مواردی نظیر کبد چرب شدید و دیابت کنترل نشده کاربرد دارد. ۱/۵ فنجان لوبیاسفید حاوی ۴ میلی گرم آهن “غیرهم” است. لوبیا منبع غنی پروتئین و فیبر نیز می باشد. با افزودن مرکبات به خوراک لوبیای خود می توانید جذب آهن آن را افزایش دهید.

لوبیا سیاه چیست

لوبیا سیاه یکی از غنی ترین انواع حبوبات در جهان است که مبدا آن به کشور های آمریکای مرکزی و جنوبی همچون مکزیک و برزیل تعلق دارد که در تهیه و طبخ بسیاری از غذا های بومی این مناطق مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لوبیا به تازگی در ایران رواج یافته است.

لوبیا چشم بلبلی

لوبیای چشم‌بُلبُلی یکی از بنشن‌ها است. این گیاه از تیرهٔ پروانه‌داران (Fabaceae)، راستهٔ نخود (Fabales) است. به فارسی «لوبیا چشم بلبلی» و نوعی از ان را لوبیای گل گویند. در کتب طب سنتی با نام «لوبیای بلدی» و به هندی «لوبا» گفته می‌شود. به فرانسوی Dolic a oeil noer یا Oolique a oeil noir و به انگلیسی Catjang, Cow pwas , Black eye pea گفته می‌شود. گیاهی است از خانواده بقولات و تا حال ۲۰ گونه مختلف از ان شناسایی شده‌است. گونه معروف و معمول آن که برای مصرف میوه و ثمر ان به‌طور سبز یا خشک کاشته می‌شد. دارای نام علمی Hassk vigna sinensis (L) savi. Ex می‌باشد. سابقاً این گیاه را گیاه شناسان در جنس Dolichos طبقه‌بندی می‌نمودند ولی فعلاً معمول استکه ان را در جنس Vigna می‌گذارند. در تعدادی از مدارک V.catjang را به عنان نام اصلی ذکر می‌کنند و در عده‌ای نیز V. cylindrica و بقیه به عنوان نام‌های مترادف می‌آوردند.

بیشتر بخوانید : لوبیا چیتیلوبیا قرمزلوبیا چشم بلبلیلوبیا سبزلوبیا سیاه