فروشگاه اینترنتی آم جلال

فروشگاه اینترنتی آم جلال

فروشگاه اینترنتی آم جلال

فروشگاه اینترنتی آم جلال

فروشگاه اینترنتی آم جلال

علائم تب زرد

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹ ق.ظ

علائم تب زرد

ویروس این ویروس یک ویروس RNA است و متعلق به جنس Flavivirus است. این ویروس با ویروس غرب نیل، ویروس آنسفالیت سنت لوئیس و ویروس های آنسفالیت ژاپنی ارتباط دارد. ویروس این بیماری را در انسان ایجاد می کند، عمدتا از طریق نیش زدن پشه های آلوده Aedes یا Haemagogus. پشه ها از طریق تغذیه از انگل های آلوده (حق پستانداران از جمله انسان، شامپانزه ها، و غیره) ویروس را از طریق تغذیه به دست می آورند و سپس می توانند ویروس را به جای دیگری انتقال دهند (انسانی یا غیر انسانی). افرادی که با این تب آلوده هستند، حامل بیماری به مدت کوتاهی قبل از تب و تا 5 روز پس از شروع عفونت (شناخته شده به عنوان "ویروسی" یا عفونت در خون) هستند. پس از بهبودی از بیماری، که به مدت یک ساعت تا یک روز طول می کشد، تقریبا 15٪ موارد به شکل شدید تر بیماری منتهی می شود. شکل شدید بیماری با تب بالا، زردی، خونریزی، آسیب کلیه، و در نهایت شوک و ناتوانی چندین اندام مشخص می شود.
درمان تب زرد

درمان خاصی برای بهبود بیماران مبتلا به این تب نیست. با این حال، بیماران مبتلا به این تب ممکن است برای مراقبت و مراقبت حمایتی پذیرفته شوند. درمان این بیماری علامت دار است. استراحت، استفاده مایع و استفاده از داروهای ضد درد و دارو برای کاهش تب، علائم درد و تب را کاهش می دهد. در مراقبت از بیمار، داروهای خاصی نظیر آسپیرین یا سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مانند ایبوپروفن، ناپروکسن) باید اجتناب شوند، زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند. بیماران مبتلا به این تب باید تا 5 روز پس از شروع تب، از قرار گرفتن در معرض پشه های بیشتری (در داخل و / یا زیر پشه) محافظت شوند. بنابراین، ویروس به پشه های غیر عفونی در جریان خون دسترسی ندارد، که چرخه انتقال را از بین می برد و خطر ابتلا به افراد اطراف آن را کاهش می دهد. اگر مشاوره یک متخصص را داشته باشید، یک واکسن مربوط به بیماری را دریافت کنید. این واکسن برای افراد بالای 9 ماه توصیه می شود که در مناطق پرخطر در دوران انتقال زرد در بخش های ایالات متحده و آفریقا زندگی می کنند و یا در آن زندگی می کنند. واکسن یک واکسن ویروسی است که برای دهه ها استفاده شده است. یک دوز منحصر به فرد برای اکثر افراد برای یک عمر مفید است. واکسن زرد ممکن است برای ورود به کشورهای خاص مورد نیاز باشد. الزامات و توصیه های واکسن برای این واکسن برای کشورهای خاص در حرفه بهداشت و سلامت هر کشور در دسترس است. البته واکسن این تب تنها در مراکز پیشگیری از واکسیناسیون موجود است. برای کسب اطالعات در مورد این مراکز، می توانید از مرکز بهداشت محلی و متخصصین مربوطه مراقبت های بهداشتی بخواهید. برای اکثر مسافرین، یک دوز از این واکسن ایمنی طولانی مدت را فراهم می کند و هیچ دوز واکسن واکسن لازم نیست. با این حال، برخی از مسافران ممکن است نیاز به یک دوز تقویت کننده داشته باشند. همچنین، افرادی که در کشورهای خاص و بومی زندگی می کنند ممکن است نیاز به یک دوز تقویت کننده واکسن داشته باشند. برای تعیین اینکه آیا شما نیاز به یک دوز واکسن این تب یا یک دوز تقویت کننده دارید قبل از سفر به ناحیه ای که در معرض خطر این تب است، با پزشک خود مشورت کنید یا دکتر بگیرید.
بیماری تب زرد

این تب (زخم زرد) یک بیماری حاد ناشی از نوع سیل ویروس است. ویروس در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در آمریکای جنوبی و آفریقا یافت می شود. ویروس توسط نیش زنبور عسل آلوده منتقل می شود. این تب یک علت بسیار نادر بیماری در مسافران است. شدت بیماری از یک بیماری محدود به بیماری شدید کبد، همراه با خونریزی متفاوت است. این بیماری بر اساس علائم، یافته های فیزیکی، آزمایش های آزمایشگاهی و سابقه سفر یک فرد مظنون یا مشکوک، از جمله احتمال پیدایش آلوده شده، تشخیص داده می شود. درمان خاصی برای این تب وجود ندارد. مراقبت مبتنی بر کنترل علائم بیماری است. مراحل جلوگیری از حملات ویروس این تب شامل استفاده از دافع حشرات، پوشیدن لباس های محافظ و واکسیناسیون است.
واکسن تب زرد چیست؟

واکسن این برگه به ​​طور کلی امن است. این شامل افرادی است که HIV بدون علائم دارند. عوارض جانبی خفیف ممکن است شامل سردرد، درد عضلانی، درد در محل تزریق، تب و تورم باشد. آلرژی شدید در حدود یک تا هشت میلیون دوز جدی رخ می دهد، مشکلات جدی عصبی در حدود یک چهارم میلیون دوز و نارسایی های اعضای بدن در حدود یک تا سه میلیون دوز اتفاق می افتد.
مراکز واکسیناسیون تب زرد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند ایمن سازی معمول در همه کشورهائی که بیماری شایع هستند، توصیه می شود. واکسیناسیون معمولا بین دوازده و نه ماه انجام می شود. کسانی که به مناطقی که بیماری رایج هستند سفر می کنند باید واکسینه شوند
تب زرد چیست؟

تب زرد یک بیماری خطرناک ناشی از یک ویروس زرد است. این بیماری در مناطق آفریقا و آمریکای جنوبی وجود دارد
تب زرد

تب زرد از طریق نیش و نیش یک پشه آلوده است. این بیماری از طریق مستقیم به انسان منتقل نمی شود

  • کریم سوره

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی