درمان دندان درد با میخک و بارداری و زایمان راحت با چای این گیاه

درمان دندان درد با میخک و بارداری و زایمان راحت با چای این گیاه در سایت جسارت

میخک و بارداری ,روغن میخک و بارداری,میخک و بارداری,خواص میخک و بارداری,قطره میخک و بارداری,گل میخک و بارداری,میخک بارداری,روغن میخک در بارداری,میخک بارداری,خواص میخک در بارداری,خواص میخک برای بارداری,قطره میخک بارداری,قطره میخک در بارداری,گل میخک بارداری,گل میخک در بارداری,گل میخک برای بارداری,گل میخک دردوران بارداری,میخک در بارداری,میخک برای بارداری,میخک در دوران بارداری,میخک قبل از بارداری,میخک دندان درد بارداری,عصاره میخک بارداری

درمان دندان درد با میخک و بارداری و زایمان راحت با چای این گیاه

میخک و بارداری , روغن میخک و بارداری , میخک و بارداری , خواص میخک و بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به درمان دندان درد با میخک و بارداری و زایمان راحت با چای این گیاه می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

میخک به‌طور طبیعی خاصیت ضد باکتری و ضد درد دارد. اگر از دندان‌درد شدید رنج می‌برید می‌توانید از میخک خشک‌شده یا عصاره میخک استفاده کنید. میخک را بین دندان و لب خود قرار دهید تا درد را آرام کند. البته میخک طعم خوبی ندارد و شاید از بودن آن در دهان خود احساس خوبی نداشته باشید. بهتراست در استفاده از این روش با پزشکتان مشورت کنید، در برخی موارد نباید از میخک استفاده شود خصوصاً اگر باردارید.

میخک و بارداری

برای آسان کردن زایمان خانم های باردار باید در روزهای آخر بارداری بهتر است هر روز چای میخک استفاده کنید و حتی در اتاق های زایمان نوشیدن چای میخک، زایمان را تسهیل می کند و اسپری‌های بی‌حس‌کننده خانگی دندان معمولا الکل دارند و می‌توانند برای مادر و جنین خطر ایجاد کنند و بهتر است برای کاهش درد دندان از روغن میخک استفاده کنید . میخک معمولاً به عنوان یک ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل، دارچین و زردچوبه و سایر ادویه‌ها برای تهیه پودر ادویه کاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از روغن میخک نیز در تولید عطرها، صابون‌ها و یا به عنوان ماده طعم دهنده در لوازم پزشکی و دندان‌پزشکی استفاده می‌شود. در قدیم میخک ادویه ای گران قیمت بود که تنها پادشاهان و ثروتمندان می‌توانستند از آن استفاده کنند.

غنچه‌های گیاه میخک پس از باز شدن یعنی قبل از این که رنگ خاکستری و ارغوانی آن تبدیل به قرمز شود، باید چیده و خشک شوند، میخک که به عنوان ادویه و دارو به کار می‌رود، پودر این غنچه‌ها است. غنچه میخک دارای 16 درصد و ساقه‌های درخت در حدود 5 درصد و برگ‌های آن دارای 2 درصد اسانس روغنی است که از تقطیر این قسمت‌ها به دست می‌آید. اسانس میخک دارای بویی قوی و طعمی سوزاننده است و این اسانس سفید رنگ است و اگر در مجاورت هوا قرار گیرد رنگ آن تیره و غلیظ می‌شود. اسانس میخک دارای اوژنول، اربوفیلین، الکل بنزیلیک، بنزوات دو متیل، فورفوول و اتیلن است. اوژنول که ماده اصلی میخک است آرام کننده و ضد عفونی کننده است و از آن در دندان‌پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می‌شود.

روغن میخک و بارداری

فواید میخک 1-‌ تحریک دستگاه گوارش و کمک به هضم غذا و متابولیسم: در طب سنتی چین از این چاشنی برای درمان حالت تهوع و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. میخک جریان آنزیمی را افزایش داده و در نتیجه فعالیت گوارشی را تقویت می‌کند. به علاوه میخک تأثیر بی‌حسی موضعی دارد و به همین دلیل برای درمان معده درد و حالت تهوع مفید است. 2- کاهش درد دندان در بارداری: استفاده از میخک برای کاهش دندان درد موثر است و همچنین به کاهش عفونت‌های دهانی کمک می‌کند. آغشته کردن محل پوسیدگی دندان به روغن میخک در تسکین درد دندان موثر است. میخک تقویت کننده مغز است و کسانی که حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند. اوژنول همانند بی‌حس‌کننده‌های موضعی موجب مهار هدایت پیام‌ها از گیرنده‌های حس درد به طور محیطی می‌شود و با مهار التهاب و تاثیر بر مسیر درد به صورت مرکزی موجب تسکین درد مزمن نیز می گردد. میخک در حدود 20 برابر قدرتمندتر از اوژنول و دیگر ترکیبات ضد درد می باشد. اسپری‌های بی‌حس‌کننده خانگی هم معمولا الکل دارند و می‌توانند برای مادر و جنین خطر ایجاد کنند. اما مصرف زیاد میخک هم می تواند محرک باشد و باعث زایمان زودرس شود.

درمان دندان درد با میخک و بارداری و زایمان راحت با چای این گیاه

میخک و بارداری , روغن میخک و بارداری , میخک و بارداری , خواص میخک و بارداری

در طب سنتی هند میخک را برای رفع بدبوئی دهان، نفخ، دردهای شکمی و مشکلات معده و حتی بیماری‌های چشم نیز به‌کار رفته شده. همچنین در در طب سنتی ایران میخک در جهت تقویت لثه و درد دندان بارد و رفع بدبوی دهان کاربرد دارد واز میخک در بیماری‌های گوارشی مانند فواق (سکسکه) وجشاء (آروغ) و بیماری‌های رحم و بیماری‌های تنفسی مانند سرفه استعمال می گردد. خواص آن در طب سنتی چین این گونه بوده که این چاشنی برای درمان حالت تهوع و مشکلات گوارشی استفاده و میخک جریان آنزیمی را افزایش داده و در نتیجه فعالیت گوارشی را تقویت نموده. به علاوه میخک تاثیر بی‌حسی موضعی داشته و به همین دلیل برای درمان معده درد و حالت تهوع مفید بوده

میخک و بارداری

3- درمان سرفه: جویدن میخک به همراه یک تکه کوچک از نمک معمولی به تولید بیشتر آب دهان کمک کرده و در نتیجه تحریک پذیری در گلو را کاهش می‌دهد. 4- کاهش استرس و آرام کردن تنش‌های روانی: اگر احساس می‌کنید استرس دارید مقداری آب را به همراه کمی برگ ریحان، برگ نعنا و میخک بجوشانید سپس از این جوشانده برای تهیه چای سیاه استفاده کنید. این نوشیدنی را همراه با کمی عسل مصرف کنید. معجون گیاهی به دست آمده، تنش‌های شما را تسکین می‌دهد.

اگر احساس کوفتگی و سردرد می‌کنید یا اینکه دماغتان چکه می‌کند معنی‌اش این است که کم‌کم سرماخورده‌اید و در حال آنفلوانزا گرفتن هستید. نباید دست روی دست بگذارید تا وضع خراب‌تر شود. چوب میخک نه تنها ضدباکتری است بلکه خواص ضدویروسی هم دارد و شما را از شر ویروس‌ها خلاص کرده و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص میخک و بارداری

5- میخک درمان کننده‌ی سرطان است و حتی از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری می‌کند. ترکیبات شیمیایی غنچه‌های گیاه میخک پس از باز شدن یعنی قبل از این که رنگ خاکستری و ارغوانی آن تبدیل به قرمز شود، باید چیده و خشک شوند، میخک که به عنوان ادویه و دارو به کار می‌رود، پودر این غنچه‌ها است. غنچه میخک دارای 16 درصد و ساقه‌های درخت در حدود 5 درصد و برگ‌های آن دارای 2 درصد اسانس روغنی است که از تقطیر این قسمت‌ها به دست می‌آید. اسانس میخک دارای بویی قوی و طعمی سوزاننده است و این اسانس سفید رنگ است و اگر در مجاورت هوا قرار گیرد رنگ آن تیره و غلیظ می‌شود. اسانس میخک دارای اوژنول، اربوفیلین، الکل بنزیلیک، بنزوات دو متیل، فورفوول و اتیلن است. اوژنول که ماده اصلی میخک است آرام کننده و ضد عفونی کننده است و از آن در دندان‌پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می‌شود.

میخک و بارداری